شش سال
دبستان، دوره فعال کردن تفکر است. منظور از تفکر، فعالسازی حواس و توجهات بالاخص
دیدن و شنیدن و مواجهه و ارتباط گرفتن و تعامل با پدیدهها میباشد.
در هر سال
تحصیلی یک هدف اصلی را دنبال میکنیم. در سال اول دبستان نیز هدف، تقویت قوه سامعه
و تمرکز بر سمع (شنوایی) است. به همین ترتیب، ارزیابی دانشآموزان نیز میزان واکنش
آنها به صوت، لحن و کلام است. در این مقطع تا جایی که ممکن است کودک را به کارهای
شنیداری و حالتهای مختلف شنیدن توصیه میکنیم.
اصل آموزش
در اول دبستان بازی است. در کلاس اول حدود 20% زمان کلاس به قرآن و حفظ ان و 80%
مابقی به بازی و فعالیتهای مرتبط با سورهها در فضای شاد و بانشاط اختصاص داده میشود.
هرقدر فضای کلاس شادتر باشد قرآن برای دانشآموز بهینهتر میشود. همخوانی با
ریتمهای خاص در شاد شدن کلاس موثر است و مربی باید در این زمینه تواناییهای
مناسب را کسب کند.
انتخاب
سورهها براساس اهداف در حوزه تفکر صورت میگیرد. در تفکر بر خیرگزینی تمرکز میشود
و بایستی کاری کرد که دانش آموز بتواند خیر را انتخاب کند و از شر جدا شود.
روش های دستیابی به انواع ابراز، بازیهای گروهی هستند، که فرد میتواند نشاط خود را بروز داده و انواع ابراز را در سورهها ببیند.کتاب پایه اول درصدد است تا با شکوفایی انواع ابراز در کودکان به صورت کاملا عینی، کاربردی و مهارتی، مربیان و متولیان تربیتی را در جهتدار کردن عمل کودکان یاری دهد.
کلیپ ها یا کاربرگ های مربوط به سوره های کتاب